Supersvet

Superwelt

Vzťah medzi človekom a Bohom bol vždy teologickým, psychologickým a sociologickým
fenoménom a otázka “Ako niekto môže cítiť prítomnosť Boha?”
trápi ľudí celé stáročia. Stala sa priamym či nepriamym námetom niektorých
filmov dvoch najznámejších predstaviteľov rakúskeho nového filmu Michaela
Hanekeho a Ulricha Seidla. Teraz sa k nim pridal Karl Markovics, ktorý sa
vo svojej druhej celovečernej snímke tohto ťažko uchopiteľného fenoménu
zmocnil značne impozantným spôsobom.
Gabi pracuje v supermarkete a žije nenápadným životom, snažiac sa zosúladiť
svoj pracovný a rodinný život. No jedného dňa príde domov a všetko sa
zdá byť iné. Gabi necíti žiadne zrakové ani sluchové vnemy a predsa ju niečo
zasiahlo ako blesk: prítomnosť Boha. Hlavná predstaviteľka Ulrike Beimpold
podáva pozoruhodný a dojemný výkon v úlohe ženy pod vplyvom Boha, ženy
v kríze, ktorej zjavenie šokuje celú svoju rodinu.

  • Rok:
    2015
  • Čas:
    120 min.
  • Krajina:
    Rakúsko
  • Technológia:
    video
  • Režisér:
    Karl Markovics
  • Scenár:
    Karl Markovics
  • Kamera:
    Michael Bindlechner
  • Hudba:
    Herbert Tucmandl
  • Strih:
    Alarich Lenz
  • Hrajú:
    Ulrike Beimpold, Rainer Wöss, Nikolai Gemel, Angelika Strahser, Thomas Mraz, Sibylle Kos
  • Výroba:
    epo-film
  • Predaj:
    Berlinale 2015 (Forum), Diagonale 2015, Karlovy Vary 2015

Programový rozvrh:

15.11.2015 20:30 Kino Mladosť
16.11.2015 18:00 Kino Lumière (K2)

O režisérovi:

Karl Markovics

Karl Markovics (1963, Viedeň, Rakúsko) sa stal širokému publiku známy ako detektív Stockinger z televízneho seriálu Komisár Rex. Čoskoro nasledovali početné televízne a filmové úlohy, spolu s divadelnými, opernými a muzikálovými angažmánmi. Markovics stvárnil hlavnú postavu vo filme Diablova dielňa (Die Fälscher, 2007), ktorý prekvapivo uchmatol Oscara za Najlepší cudzojazyčný film, a nedávno sa objavil v Grandhoteli Budapešť (2014). V roku 2011 napísal a režíroval svoj hraný debut Dýchať (Atmen), ktorý uviedol aj MFF Bratislava. Supersvet (2015) je jeho druhým celovečerným filmom.