Toni Erdmann

Toni Erdmann

Po deziluzívnej vzťahovej štúdii Všetci ostatní prichádza nemecká režisérka Maren Ade s jedným z divácky najobľúbenejších filmov tohtoročnej festivalovej sezóny. Jej Toni Erdmann je prenikavou a nesmierne vrstevnatou snímkou o zblížení otca a dcéry, v ktorej spoločenskú kritiku zaobalila do komediálneho žánru s absurdnými podtónmi. Ambiciózna Ines sa s vidinou kariéry v nadnárodnej korporácii vzdáva súkromia, vzďaľuje sa od domova aj svojich blízkych. Iskru v jej živote sa roz- hodne vykresať jej recesistický otec, ktorý má záľubu v prezliekaní a nosení falošných zubov. Postupne sa jej začne pliesť do života v podobe vlastného rozgajdaného alter ega, podľa ktorého je film pomenovaný. Reťaz komických a trápnych situácií, ktoré spolu zažijú, pomaly narúšajú Inesinu sebaistotu a spochybňujú jej presvedčenie, že zmyslom života je kariéra. Film, ktorý bude Nemecko reprezentovať v zápolení o Oscara, výstižne karikuje korporátny svet, jeho pokrútené pravidlá a špecifický jazyk.

  • Rok:
    2016
  • Čas:
    163 min.
  • Krajina:
    Nemecko, Rakúsko
  • Režisér:
    Maren Ade
  • Scenár:
    Maren Ade
  • Kamera:
    Patrick Orth
  • Strih:
    Heike Parplies
  • Hrajú:
    Sandra Huller, Peter Simonischek
  • Výroba:
    Coop99 Filmproduktion, Komplizen Film, KNM, Missing Link Films, Südwestrundfunk (SWR), Westdeutscher Rundfunk (WDR)
  • Predaj:
    The Match Factory, Film Europe Media Company (slovenský distribútor)
  • Festivaly:
    Cannes 2016 (Cena FIPRESCI), San Sebastián 2016 (film roku podľa FIPRESCI)

Programový rozvrh:

11.11.2016 15:45 Kino Lumière (K2)

O režisérovi:

Maren Ade

Maren Ade (1976, Karlsruhe, Nemecko) je nemecká producentka, scenáristka a režisérka. Zaujímajú ju predovšetkým najvšednejšie aspekty medziľudských vzťahov. Či už ide o zložitý citový život učiteľky Melanie v debute Les stromov (Der Wald vor lauter Bäumen, 2003), detailný obraz rozkladajúceho sa vzťahu vo filme Všetci ostatní (Alle Anderen, 2009 – Strieborný medveď z Berlinale) alebo nevšednú analýzu puta otca a dcéry vo filme Toni Erdmann, Maren Ade zostáva verná civilnej a veľmi empatickej režijnej metóde, ktorá ju radí medzi najúspešnejších nemeckých filmárov súčasnosti.