Po deziluzívnej vzťahovej štúdii Všetci ostatní prichádza nemecká režisérka Maren Ade s jedným z divácky najobľúbenejších filmov tohtoročnej festivalovej sezóny. Jej Toni Erdmann je prenikavou a nesmierne vrstevnatou snímkou o zblížení otca a dcéry, v ktorej spoločenskú kritiku zaobalila do komediálneho žánru s absurdnými podtónmi. Ambiciózna Ines sa s vidinou kariéry v nadnárodnej korporácii vzdáva súkromia, vzďaľuje sa od domova aj svojich blízkych. Iskru v jej živote sa roz- hodne vykresať jej recesistický otec, ktorý má záľubu v prezliekaní a nosení falošných zubov. Postupne sa jej začne pliesť do života v podobe vlastného rozgajdaného alter ega, podľa ktorého je film pomenovaný. Reťaz komických a trápnych situácií, ktoré spolu zažijú, pomaly narúšajú Inesinu sebaistotu a spochybňujú jej presvedčenie, že zmyslom života je kariéra. Film, ktorý bude Nemecko reprezentovať v zápolení o Oscara, výstižne karikuje korporátny svet, jeho pokrútené pravidlá a špecifický jazyk.
- Rok:
- 2016
- Čas:
- 163 min.
- Krajina:
- Nemecko, Rakúsko
- Režisér:
- Maren Ade
- Scenár:
- Maren Ade
- Kamera:
- Patrick Orth
- Strih:
- Heike Parplies
- Hrajú:
- Sandra Huller, Peter Simonischek
- Výroba:
- Coop99 Filmproduktion, Komplizen Film, KNM, Missing Link Films, Südwestrundfunk (SWR), Westdeutscher Rundfunk (WDR)
- Predaj:
- The Match Factory, Film Europe Media Company (slovenský distribútor)
- Festivaly:
- Cannes 2016 (Cena FIPRESCI), San Sebastián 2016 (film roku podľa FIPRESCI)
Programový rozvrh:
11.11.2016
15:45
Kino Lumière (K2)
O režisérovi:
Maren Ade
Maren Ade (1976, Karlsruhe, Nemecko) je nemecká producentka, scenáristka a režisérka. Zaujímajú ju predovšetkým najvšednejšie aspekty medziľudských vzťahov. Či už ide o zložitý citový život učiteľky Melanie v debute Les stromov (Der Wald vor lauter Bäumen, 2003), detailný obraz rozkladajúceho sa vzťahu vo filme Všetci ostatní (Alle Anderen, 2009 – Strieborný medveď z Berlinale) alebo nevšednú analýzu puta otca a dcéry vo filme Toni Erdmann, Maren Ade zostáva verná civilnej a veľmi empatickej režijnej metóde, ktorá ju radí medzi najúspešnejších nemeckých filmárov súčasnosti.