Bobbi Jene

Bobbi Jene

Bobbi Jene Smith zasvätila desať rokov svojho života izraelskej tanečnej skupine Batševa a stala sa jednou z jej hviezd. Teraz má tridsať a chuť kráčať chvíľu vlastnou cestou a skúsiť to opäť v rodných Spojených štátoch. Za sebou necháva svojho mentora, geniálneho choreografa Ohada Naharina, autora pohybového jazyka „gaga“, ale tiež svojho o desať rokov mladšieho tanečného i milostného partnera, ktorý však nie je pripravený opustiť svoju vlasť a odísť s ňou. Fascinujúci umelecký zápas, ktorého sme svedkami, si vyžaduje silu a odvahu prekračovať hranice vlastnej bezpečnej zóny a napokon aj hranice tanca. „Chcem sa dostať do bodu, keď už nevládzem nič skrývať,“ vraví hlavná hrdinka. Sila tohto uhrančivého lmu, ktorý spája dokument o tanci s ľúbostným príbehom, sa ukrýva v zručne vedenej narácii a formálnej jednoduchosti, ktorá dáva vyniknúť hrdinkinmu talentu a otvorenosti.

  • Rok:
    2017
  • Čas:
    96
  • Krajina:
    Dánsko, Švédsko
  • Režisér:
    Elvira Lind
  • Scenár:
    Elvira Lind
  • Kamera:
    Elvira Lind
  • Hudba:
    Uno Helmersson
  • Strih:
    Adam Nielsen
  • Hrajú:
    Bobbi Jene Smith, Or Schraiber, Ohad Naharin
  • Výroba:
    Sonntag Pictures, French Quarter Film
  • Predaj:
    Autlook Filmsales
  • Festivaly:
    Tribeca 2017 (Najlepší dlhometrážny dokument, najlepšia kamera v dlhometrážnom dokumente, najlepší strih dlhometrážneho dokumentu), Hot Docs 2017, DocAviv 2017, Visions du Réel 2017, Londýn 2017

Programový rozvrh:

11.11.2017 17:30 Kino Mladosť

O režisérovi:

Elvira Lind

Elvira Lind (1981, Kodaň, Dánsko) vyštudovala v roku 2006 odbor dokumentárnej tvorby na City Varsity v Kapskom Meste. Odvtedy režírovala a bola kameramankou niekoľ kých dokumentárnych filmov pre televíziu, kiná a weby na štyroch rôznych kontinentoch. Lindovej prvý dlhometrážny dokument Pesničky pre Alexis bol uvedený na festivale IDFA v roku 2014. o rok neskôr získala na festivale CPH:DOX Cenu pre nové talenty. Jej najnovší film Bobbi Jene (2017) uviedli festivaly Tribeca a Visions du Réel.