Jadro filmologického časopisu Kinečko sa tentokrát spojilo, aby vám prinieslo tipy a odporúčania na dnešný deň.
Eva Križková: Dvojitý milenec, kino Nostalgia, 20:00
Na úvod festivalu vám prezradím jeden tajný trik – Ozonom nič nepokazíte. Erotický thriller Dvojitý milenec si sama pôjdem pozrieť po prvý raz dnes na MFF Bratislava, no napriek tomu si trúfam ho odporúčať a to nie len preto, že sa zaňho zaručila elitná oficiálna súťaž v Cannes. Režisér Francoise Ozon zatiaľ nesklamal nikoho so záľubou v mysterióznych príbehoch. Rád sa pohráva s citáciami kriminálnej klasiky, akou je Agatha Christie či Alfred Hitchcock a vo svojom najnovšom filme sa zameral aj na reminiscencie erotických kultoviek, akou bol napríklad Základný inštinkt. Teším sa aj na Dardennovského dvorného herca Jérémieho Reniera v jednej z dvoch hlavných úloh. A nadôvažok, akokoľvek rozpačité sú ohlasy kritikov na tento film, v jednom sa zhodujú: Dvojitý milenec patrí k tomu odvážnejšiemu, čo sa kedy objavilo v dejinách erotickej kinematografie.
Saša Gabrižová: Road movie, kino Lumiére (K2), 20:30
Celkom razantný spôsob, ako odštartovať tohtoročnú sezónu MFF Bratislava! O tomto filme som prvýkrát počula na seminári dok.inkubator a povedala som si, že ho musím vidieť. A tak naň pôjdem. Autonehody na ruských cestách sú svetoznámy fenomén, ktorý by nedokázal vymyslieť žiaden, akokoľvek surrealistický, scenárista. Zároveň ma zaujíma čoraz populárnejší režijný prístup tvorby „kompilácie“ youtubových videí. Tie sa vo svojej kvantite paradoxne stávajú jednou z najúčinnejších metód sociologickej štúdie. Road movie možno vnímať ako kurátorský výber režiséra – do jednotlivých záberov strihovo nezasahuje, zoraďuje ich za seba v plnej dĺžke. Figuruje ako dramaturg incidentov, aktívny hľadač, selektor. A vo finále nám predostiera reportáž o súčasnom Rusku v tak precíznej forme, ktorá akoby voľne nadväzovala na Kapuścińského Impérium.